. . . . . . . . . . . . tänkvärda tänkta tankevirvlar blandade med kreativt känslosamma känslor
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .och uppriktigt uppmuntrande uttryck

23 januari 2008

Efter snö kommer sol

Skulle precis sätta mig och äta frukost när en kompis ringde på och berättade att det var punktering på min bil... hade inte fått i mig medicinen så jag kände hur irritationen växte inom mig och den omvandlades under frukosten till nu-ska-det-här-fixas. Ringde till en däckfirma som kunde fixa däcket, så det var första punkten på att-göra-listan. Andra punkten var knepigare - att få av däcket och på med reservhjulet. Jag vet hur man byter däck på en bil, även om det känns som en evighet sedan jag gjorde det någon gång i början på 90-talet. Problemet är att jag inte är särskilt stark eller uthållig fysiskt efter en lång tids sjukdom och jag känner lite oro över om jag ska lyckas få upp bultarna på däcket, få upp bilen, lyfta dit reservhjulet och sedan få fast bultarna ordentligt på plats igen. Har därför bett en granne om hjälp men har inte fått något svar än, varken bu eller bä. Otålig som jag är så vill jag att saker helst skulle ha fixats igår men jag får försöka lägga band på mig, avvakta grannens eventuella svar, ladda mentalt och fokusera på däckbytet, peppa mig själv att jag klarar av det och tänka på att det ordnar sig på något sätt - för det gör det ju. Kollade vädret på SMHI:s hemsida och imorgon blir det sol... och det låter som en perfekt dag att byta däck på... mañana, mañana...

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...