. . . . . . . . . . . . tänkvärda tänkta tankevirvlar blandade med kreativt känslosamma känslor
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .och uppriktigt uppmuntrande uttryck

18 februari 2008

Missar och masshysteri

Idag har en av missarna varit dålig i magen och blev utsatt för en duschbehandling, vilket inte uppskattades. Att bli duschad och sedan torkad i rumpan är ingen höjdare för en självständig katt. Han har varit ute någon kortare vända men kom in rätt fort igen. Så idag har vi tagit det lite lugnt och han har legat länge i mitt knä i flera omgångar och det har märkts att han varit hängig.

En annan av missarna kom hem efter en sedvanlig långvända med ett sår på nosen, som jag först trodde var smuts tills jag tittade efter och såg det torkade blodet. Vet inte om han varit i slagsmål eller om det är en olyckshändelse från en hårdhänt lek med en grannkatt.

När jag kollade min Messenger-postlåda så hade jag fått ett hysteriskt mail om att MSN skulle börja kosta pengar om man inte skickade mailet vidare till minst 18 personer. Jag förstod direkt att det var en bluff och särskilt på utformingen av det så kallade "officiella MSN-mailet". Så jag gick in på MSN:s svenska sida och där stod det också mycket riktigt om detta.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...