. . . . . . . . . . . . tänkvärda tänkta tankevirvlar blandade med kreativt känslosamma känslor
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .och uppriktigt uppmuntrande uttryck

22 mars 2012

Uppdatering av "Kloka råd"

Läs gärna det tidigare inlägget "Kloka råd" från den 17 mars 2012.

Nu har jag fått ett trevligt svar på mina frågor från redaktionen på Kloka hem och enligt journalisten ifråga så ska det räcka med en kork ättika utspätt med vatten för en maskin med tvätt och hon kunde inte heller se några hinder för att göra färdiga blandningar, även om hon själv inte har provat det. En klok vän påpekade att det nog skulle bli lite väl starkt för tvättmaskinerna att bara tillsätta en kork med ättika direkt i sköljfacket så jag kommer nog att köra med mina tänkta blandningar och så kan jag ju tillsätta någon droppe med eterisk olja som luktar gott också... nu ska jag bara komma ihåg att köpa ättikan också.

Fler miljövänliga städtips finns på Naturskyddsföreningens hemsida.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...