. . . . . . . . . . . . tänkvärda tänkta tankevirvlar blandade med kreativt känslosamma känslor
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .och uppriktigt uppmuntrande uttryck

25 januari 2012

Highly Sensitive Person (HSP)

Som barn fick jag ofta höra att jag var alldeles för känslig, överkänslig eller blödig. De här två bloggartiklarna av Anneli Fromell gav mig enorma aha-upplevelser och ett själsligt lyft men också glädje eftersom det äntligen börjat komma fram mer acceptans och forskning i ämnet (i alla fall som jag kommit i kontakt med). Genom andra i min omgivning upptäckte jag att även de kände likadant som mig och det var faktiskt skönt att inse att jag inte var ensam om det här. Det var en stor lättnad, som om en stor sten lyfts bort.
Lägger till en artikel om skador som stress orsakar på vår hjärna, eftersom det också är relaterat till just HSP som kan vara enormt påfrestande och stressande att leva med.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...