. . . . . . . . . . . . tänkvärda tänkta tankevirvlar blandade med kreativt känslosamma känslor
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .och uppriktigt uppmuntrande uttryck

8 augusti 2008

Bildutmaningen

Cilla kom med en bildutmaning i sin blogg på Fotosidan, och den var riktigt rolig och tänkvärd så självklart ville jag prova på att svara på den. Cillas utmaning består av tre moment, och jag citerar:

1) En bild som ni själva är väldigt nöjda med, kanske rentav en som ni tycker är en av era bästa bilder, men som andra har varit ganska oförstående inför.

2) En bild som ni själva tycker är en av de vanliga bilderna ni tar, varken bättre eller sämre men som andra verkar tycka är väldigt bra.

3) En bild som både ni själva och andra har tyckt ungefär lika mycket om.


Om ni klickar på bilderna får ni se större versioner av dem.
Ok, då börjar vi...



BILD NR 1
- den jag själv är väldigt nöjd med men som andra inte gillar


Den här bilden valde jag eftersom den ratades av juryn i Galleri FS och själv bara älskar jag den och många andra bilder jag tagit med mitt plastiga Sima-objektiv. Ingen skärpa för fem öre, men vad bryr jag mig om det när ljus, färger och känsla samarbetar i detta objektiv som det gör. Ett stort tack till Mikael Good för att du tipsade om detta fantastiska objektiv i din blogg!

Solknopp




















BILD NR 2
- den andra verkar tycka är väldigt bra


Alltså, jag gillar den... men kanske inte så mycket som reaktionerna på den. Jag blev inte så lite förvånad av responsen (särskilt min fotolärare Oves reaktion som gjorde mig oerhört glad) eftersom jag trodde den skulle vara för enkel, minimalistisk och extrem.

Under III





























BILD NR 3
- den som både jag själv och andra tycker är bra


Jag valde mellan denna och "Grangren" men det blev den här till slut i alla fall. Den är tagen med min digitala kompaktkamera Samsung S1050 som har en del roliga inställningar och då bland annat supermakrofunktionen med 1 cm:s närgräns.

Sex i centrum





























Läs mer i Cillas blogg på Fotosidan.

1 kommentar:

Anonym sa...

2:an är fantastisk! Men jag gillar den softa gröngula bilden också, m en 2:an är en väldigt bra bild :0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...