. . . . . . . . . . . . tänkvärda tänkta tankevirvlar blandade med kreativt känslosamma känslor
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .och uppriktigt uppmuntrande uttryck

6 augusti 2008

Hundvakt

Ibland sammanfaller allt riktigt bra... som idag när jag skulle vara hundvakt och fick motion på köpet samma dag som jag bara kände att jag inte orkade med alla besserwissrar och förståsigpåare på YouTube och Fotosidan. Så jag har istället njutit av dagens promenader med en underbar kompis på fyra ben.

Med djur kan man koppla av och bara vara sig själv oavsett humör eller klädsel och det är så skönt och befriande. Dessutom får man kontakt med andra hundägare och djurälskande människor också och det är roligt. På våra promenader idag så har vi träffat på en hysteriskt aggressiv golvmopp som ville attackera min kompis, två pojkar som ivrigt berättade om hundarna i sina familjer, en farmor som var barnvakt åt två bedårande morotsätande småknattar, en jakthund som i vanliga fall inte tålde andra hanar men som blev väldigt glad och lekfull åt mötet med oss och en mycket ivrig knatte som kom småspringande och kramade om vovven.

... och när jag hade gått hem med min promenadkompis för sista gången den här dagen, kom hem och öppnade dörren så klev tre katter ut på stenplattorna och la sig ner i kvällssolen och bara njöt. De brydde sig inte heller om vilket humör jag var på eller vilka kläder jag råkade ha på mig... och jag kunde bara vara mig själv... och det kändes så skönt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bilden längst ned gillar jag skarpt med vägen som går in i bilden och kopplet som går ur bilden.

Susanne sa...

Tack, Cilla! Det var inte helt lätt att hålla i kopplet och samtidigt fånga den "nyhetsläsande" kompisen på bild för han ville ju nosa på båda sidor om vägen och helst samtidigt. :o)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...