. . . . . . . . . . . . tänkvärda tänkta tankevirvlar blandade med kreativt känslosamma känslor
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .och uppriktigt uppmuntrande uttryck

20 januari 2014

Att dra av skatten...

depglitterbasecoat...från naglarna alltså. Det handlar om det här med naglarna och kanterna. Jag är lite otålig av mig så det hamnar lätt nagellack utanför naglarna, men idag läste jag ett tips om hur man kan slippa det, eller åtminstone göra det lättare för sig. Det finns ett slags baslack som går att skala bort från naglarna och som man målar runt naglarna så att man sedan kan dra bort det nagellack som hamnar IsaDoraPeelOffBaseutanför. Väldigt praktiskt! Sånt fanns inte “på min tid” så jag använde överlack på ett liknande sätt, men de nya strukturella och glittriga lackerna är desto knepigare att få bort, så jag ska definitivt testa denna typ av baslack som kallas “peel off”. Jodå, även inom nagellacksvärlden finns en uppsjö med nya facktermer att lära sig. De två märken av denna baslackstyp som jag råkat på hittills är Depend och IsaDora, men det finns många, många fler. Så mycket att lära sig, så lite tid!

 

 

På bilden här intill syns beskrivningen av hur man använder “avskalslacket” runt naglarna. Läs gärna mer på IsaDora-bloggen.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...