. . . . . . . . . . . . tänkvärda tänkta tankevirvlar blandade med kreativt känslosamma känslor
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .och uppriktigt uppmuntrande uttryck

18 januari 2014

Kråkfötter och vilsekomna lack

Ibland har man tur… som när katterna kräver matinköp på stubben och matte får pulsa ut till bilen och borsta snö från bilen för att bege sig till ortens Ica Maxi. Eftersom jag vid ett tidigare besök upptäckt att de hade en del nagellack, så kunde det ju inte skada att ta vägen förbi dem den här gången eftersom sminkavdelningen finns nära kassorna.

Det gick rätt snabbt att avverka shoppinglistan: kattmat, kattsand, honung… hoppsan, Ben & Jerry-glass för 25 kronor, hmmm det har jag aldrig ätit så det testar vi…. är vi inte framme vid nagellacken snart? Till slut är jag framme och vad skådar mitt norra öga – två golvställ med 10-kronorslacker! Whohoooo!!! Sex stycken vilsekomna (Nordic Cap of Sweden) lack fick ett nytt hem och jag var väldigt glad. Nästa punkt på agendan var att leta reda på Depend-lackerna och de var billigare där på Maxi än i nätshoppen där jag handlade såna lacker senast, så det var en glad överraskning bara det tills jag upptäckte att de två lacker som jag ville ha också bara kostade 10 kronor! Dubbelt whohooo! Kikade lite på IsaDoras lacker också och det fanns fina färger där också (IsaDora Wonder Nail Sweet Violet är riktigt mumsig) fast dyrare, så jag bestämde mig för att nöja mig med de fina fynd jag redan hade hittat.

Dagens fynd!

Hem igen, packa upp och packa in allt. Mätt och nöjd efter kvällsmaten känner jag hur ena nageln fastnar till lite och upptäcker då att en bit försvunnit från nagellacket jag målade på igår. Eftersom jag är helt ny inför hologram och glitter så lär jag mig lite i taget, steg för steg, och när jag målade på det här lacket så började jag förstå varför bas- och topplack kan behövas med glitterlacker.

Färgen på gårdagens premiärlack, CrowsToes Nail Color Storms Never Last, är verkligen superläcker med sin mörkt lila grundfärg som skiftar i mörkt indigo med turkos och lila glitter, men den är också mer utmanande att få på naglarna på ett snyggt sätt. Det var t o m svårare än Depends minilack med glitter (Depend Minilack 058), som var det första glitterlacket jag testade. “Storms Never Last” kändes strävt och torkade väldigt fort vilket också försvårade att få penslandet snyggt. Efter två tunna lager så blev det lättare, men utan ett topplack så är ytan lite bubblig och det var nåt nytt för mig. Jag får väl öva lite mer och hoppas att det blir bättre då, så det är väl bäst att skaffa fler lacker att öva med! *fnissar*

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...