. . . . . . . . . . . . tänkvärda tänkta tankevirvlar blandade med kreativt känslosamma känslor
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .och uppriktigt uppmuntrande uttryck

21 januari 2012

Diskhodags!

Wohoooo!!! Min första disktrasa är färdig och jag virkade den rektangulär i ett snäckmönster enligt beskrivningen på Druttens pysselblogg. Virkade också en kant med fasta maskor runt om för att få en stabilare kant. Garnet heter Native Linen och är en blandning av 70 % bomull och 30 % lin.

Färgen på garnet är en stark turkos nyans och det är knepigt att få till den
med en digital kamera, särskilt i en gammal glödlampas ljus.


Hoppas att det ska fungera bra, men enligt mer erfarna virkgalningar på Online Virkcafé så ska det vara kanon med virkade disktrasor och de till och med ska bli bättre och effektivare efter hand. Då får vi hoppas på att det stämmer även med det här garnet!


Min bambunål med egenhändigt ditsatt gelégrepp för pennor
fungerar väldigt bra för mina fingar.

Tadaaa! Min första disktrasa är färdig! :)

Imorgon blir det diskhodags med invigning av den nya trasan! ;)

10 kommentarer:

MammaLena4 sa...

woho vilken skönhet

Soili sa...

Jättesnygg disktrasa.Jaag kan garantera att du kommer att gilla din diskho kompis.Dom flesta som testar faller pladask för sin trasa.Jag har inte använt köptas trasor på dom senaste 2 åren.
Hälsning från en Cafékompis ♥

susanne sa...

så snygg färg du har fått tag i. vilken snygg disktrasa med du gjort. så snygg

Susanne sa...

Hahaha... tack, Lena... och det här är bara början! ;D

Susanne sa...

Det låter lovande! Jag har redan en till på gång i ett annat mönster. Tack för peppningen, Soili! :D

Susanne sa...

Tackar, tackar! Roligt att du gillar den, Susanne! :D

Frida sa...

Hej :)
Tusen tack för hjälpen med mönstret till koftan. Som jag sökt efter det och tack vare dig kan jag äntligen sätta igång med den. : )

Susanne sa...

Härligt, Frida! Tror att fler blev intresserade av den p g a efterlysningen och jag fastnade ju för den själv också! Nu får vi se om jag ska våga mig på den stickade versionen först och kanske den virkade sedan... och så fanns det ju en kvastskaftsvirkad version också! :D

MammaLena4 sa...

tjena tjena mittbena, nu ska jag ta mig 17 prova att skriva ut alla vackra mönster som jag ser överallt, har ju fyllt på papper och patroner i skrivaren. Sen är det bara att tuta och köra, snäckmönstret måste jag ju bara prova. set så förbenat läckert ut. KRAM

Susanne sa...

Tjena dinga-linga-lena! Kul att du kikar in och du vet att jag sympatiserar med din inspirationsiver. Kommer själv på saker jag vill göra hela tiden. Hoppas bara jag kommer ihåg allt senare. Får väl börja skriva upp alla idéerna. Snäckmönstret är roligt att virka så det är bara att köra på. Ska hälsa på i din blogg också och se om kommentarsfunktionen funkar för mig nu då. :) Kram tebax!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...