. . . . . . . . . . . . tänkvärda tänkta tankevirvlar blandade med kreativt känslosamma känslor
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .och uppriktigt uppmuntrande uttryck

18 december 2007

Förbannat frekventa företeelser

Vi pratade om böcker som vi skulle beställa när hon plötsligt säger något om att bokklubben Livsenergi hade med en bok om en healer som verkade intressant. Jasså, sa jag, och jag antar att han har en alldeles egen metod också? Hon tittade lite storögt på mig och svarade att det stämde och att han hade åtkomst till en frekvens som inte tidigare funnits tillgänglig. Såna uttalanden har alltid gjort mig heligt förbannad, både innan jag blev kristen och även nu, och jag har i mitt eget sökande träffat på de mest egotrippade, egoistiska, fåfänga, omdömeslösa och skadliga healers, spåmän, spåkvinnor, medium, spiritister, wiccaner och shamaner både fysiskt och i bokform inom det som kan kallas New Age men de finns också representerade inom den så kallade vetenskapen i form av läkare, psykologer och kuratorer. Denna sjuka egocentrerade företeelse drabbar både män och kvinnor, men kan ta sig olika uttryck. Däremot kan de vara lika ovilliga att ta till sig och lyssna på kritik och de vägrar inse att kan skada omgivningen med sitt beteende som "helare" för de har satt sig över andra människors integritet. Dessa onåbara och självutnämnda vägledare skadar sina medmänniskor inte bara fysiskt, utan också själsligt, andligt och känslomässigt i sin självupptagenhet och jag har noterat att män ofta bryter ner sina klienter mentalt först innan de attackerar fysiskt medan kvinnorna gärna attackerar emotionellt. Denna företeelse har jag råkat på både i och utanför nyandlighetens värld och har inget med eventuell politisk, religiös, filosofisk eller andlig inriktning att göra utan är personliga val av beteenden hos var och en av dessa människor, vilket är viktigt att komma ihåg... och det bibliska talessättet "av deras frukter ska ni känna dem" har jag burit med mig under en lång tids sökande och jag har också fått se att det är sant.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...