. . . . . . . . . . . . tänkvärda tänkta tankevirvlar blandade med kreativt känslosamma känslor
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .och uppriktigt uppmuntrande uttryck

7 december 2007

Minnet är kort men bra

Igår när jag kom hem efter att ha handlat så packade jag upp varorna och la in dem där de skulle vara, men glömde bort att ställa undan kattsanden... så en liten herre vid namn Jaspis hade återupprepat sitt föregående stordåd under natten eller morgonen och rivit upp en av påsarna - fast denna gång i hallen... och det var ju helt förståeligt en ny påse att undersöka och det kunde ju ha varit ätbart. Trött som jag var efter handlandet glömde jag helt bort hans oerhörda nyfikenhet och sin tidigare "bravad" och efter middagsmat och övrigt stökande med tvätt och annat så föll det bort ur det ack så korta minnet. Nu undrar jag ju med spänning om det ska bli tredje gången gillt eller om jag kommer ihåg denna parvels upptåg nästa gång jag inhandlar kattsand?! Chanserna har ju ökat betydligt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...