. . . . . . . . . . . . tänkvärda tänkta tankevirvlar blandade med kreativt känslosamma känslor
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .och uppriktigt uppmuntrande uttryck

1 februari 2008

Foten i kläm?

Här fortsätter nu sagan om bilens äventyr... I helgen fick jag hjälp med att byta till reservhjulet så att jag kunde köra in bilen till däckfirman i måndags. Där fick jag veta att båda framdäcken var olagliga eftersom mönstret inte var tillräckligt djupt, och att de inte ens dög för sommarkörning och att om jag blev stoppad av polisen så skulle jag få böta 800 kr per däck. Det kändes ju inte bra att höra, så naturligtvis kände jag mig tvungen att köpa två nya framdäck. När en granne hörde detta så sa hon att jag blivit blåst eftersom bilen ju hade gått igenom besiktningen och däcken kollats där, vilket jag inte alls tänkte på när jag stod på däckfirman och hörde orden "polis" och "böter".

Grannens pojkvän tyckte att en anmälan till Allmänna reklamationsnämnden skulle göras och att firman skulle stämmas, men jag vet inte om jag orkar med det i nuläget med allt som händer i mitt liv terapeutiskt och med kommande arbetsträning. Jag måste prioritera det som är viktigast i nuläget och vad jag ska lägga ner min energi på.

Oavsett "blåsning" och trots att skulden på kreditkortet ökade rejält så känns i alla fall bilen härlig att köra med de nya balanserade däcken. Den där skämtteckningen dyker upp för mitt inre där en man står med en fot i kläm i en dörr och någon frågar honom "Foten i kläm?" och han svarar "Jajamensan!" och ser glad ut. Man måste ju försöka tänka positivt!

1 kommentar:

Orsakullan sa...

Japp, där var den, bilden! Visst är den bra? Har du sett den där med musen som ligger i en fälla och tänker att "tur att inte katten är här också", apropå "Tänk positivt-temat"! Varifrån är du eftersom du är "Utflugen kulla"? Ska fortsätta spana på din blogg - verkar kul!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...