. . . . . . . . . . . . tänkvärda tänkta tankevirvlar blandade med kreativt känslosamma känslor
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .och uppriktigt uppmuntrande uttryck

24 februari 2012

Allting har en ände…

… men min Irving-sjal har tre!

Ja, nu är det roliga slut! Irving-sjalen blev färdig igår, så när som på en liten garntåt som ska fästas och sedan ska den få flytta till en vän som ligger på sjukhus. Hon fick se den i söndags innan den var färdig och bara älskade garnet. :)

Den färdiga Irving-sjalen

Jag bara ♥ Himalaya Mercan Batik-garnet och jag gillar mönstret också, så nu har jag börjat att göra samma sorts sjal fast i ett helt annat garn, Robin Double Knit Print, och det är en enorm skillnad. Ett vanligt akrylgarn är mycket strävare och hårdare i jämförelse med Mercan-garnernas mjuka silkighet.

Robin Double Knit Print

4 kommentarer:

caroline uhlgren sa...

va fin den blev :)

Susanne sa...

Tack, Caroline! ♥

StickLena =KnitLena sa...

Så snällt att du ger bort den till en som ligger på sjukhus!

Susanne sa...

Min vän har drabbats av metastaser (hennes cancer har kommit tillbaka och har spridit sig i kroppen) och hon har hjälpt mig så många gånger när jag behövt det och kan jag göra någonting för att ge henne åtminstone lite glädje i eländet så är det värt allt - många gånger om. ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...