. . . . . . . . . . . . tänkvärda tänkta tankevirvlar blandade med kreativt känslosamma känslor
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .och uppriktigt uppmuntrande uttryck

25 januari 2014

Den som väntar på nå’t gott...

...väntar alltid för länge! Väntar på beställningar och det är spännande! Några Viva la Diva och Darling Diva är på ingång... och det känns som jag väntat jäääättelänge, fast jag beställde dem igår. *fniss*

Kände en lätt frustration för jag visste inte vilket nagellack jag skulle testa härnäst, men när jag kikade i brevlådan hittade jag de beställda nagellacken från Bubblebox. Otroligt snabb leverans! Och så gick det lättare att välja plötsligt, så Viva la Diva 160 Fireworks åkte på naglarna, som nu glittrar fint i mörklila med magentaglitter. Det blev tre lager, två tunnare och ett tjockare, ovanpå ett lager med baslack och ett topplack överst.

Det är svårare att måla med glitterlack, i alla fall de jag testat hittills. Det här lacket blev antingen tunt eller tjockt på penseln och det flöt ut lite ojämnt över naglarna. Har läst rekommendationer om att man ska måla tunna lager med glitterlack, men det här lacket blev snyggare med lite tjockare lager för glittren flöt ut bättre på nåt sätt. Några små glitterpaljetter hamnade på nagelkanten och när jag försökte fila bort dem så rev det bort lite av det målade.

Viva la Diva 114 Spring Hill Viva la Diva 154 Starlight Express Viva la Diva 160 Fireworks Viva la Diva 34 Purple Passion

Viva la Diva
114 Spring Hill

Viva la Diva
160 Starlight Express

Viva la Diva
164 Fireworks

Viva la Diva
034 Purple Passion

... och väntan på nedanstående juveler från Darling Diva (DD Gypsy, DD Rose Opal, DD Opal och DD Blue Diamond) lär fortsätta ett tag till.

Darling Diva Gypsy Darling Diva Rose Opal
Darling Diva Gypsy

Darling Diva Rose Opal

Darling Diva Opal

Darling Diva Blue Diamond

Darling Diva Opal Darling Diva Blue Diamonds

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...