. . . . . . . . . . . . tänkvärda tänkta tankevirvlar blandade med kreativt känslosamma känslor
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .och uppriktigt uppmuntrande uttryck

14 juli 2008

Utmaningen

Solstrålar

Jag har blivit utmanad av Mikael Good i hans blogg, och jag som trodde att jag skulle slippa undan eftersom jag inte har min blogg på Fotosidan. ;o)

REGLER

Reglerna består av att först beskriva reglerna och sedan svara på alla frågor. Därefter välja ut 6 personer som du vill ska svara och utmana dem i deras bloggar, be dem läsa din samt låta personen som utmanade dig veta när du svarat på utmaningen.

FRÅGOR OCH SVAR

5 saker som finns på din "Att-göra-lista" idag?
- Baka bröd till "brunchen"
- Hämta ut medicin på Apoteket
- Handla kattmat
- Ta en promenad med kameran
- Slänga sopor

Vad gjorde du för 10 år sedan?
Jag var arbetslös, sökte läkarhjälp för att jag mådde så dåligt och polisanmälde den man som skadat mig, gick och fick behandlingar med Reiki och Rosenmetoden, började utbilda mig inom Reiki, blev fysiskt attackerad av andeväsen och "drev ut dem".

Ställen jag bott på?
- Född på Falu BB
- Uppvuxen i Avesta
- Falun
- Linköping
- Örebro och numera utanför Örebro

5 saker du skulle göra om du blev biljonär?
- Ordna upp ekonomin både för mig och för min bror
- Sköta om bilen, lackera om den, byta ut sån't som eventuellt behöver bytas ut
- Köpa ett hus att bo i med mina katter inklusive en ljus ateljé
- Köpa ett hus eller lägenhet till min bror
- Hjälpa min församling om de behöver det
- Köpa en kyrka och starta en stiftelse för att hjälpa medmänniskor och djur i nöd
- Stötta flera välgörenhetsorganisationer för människor, djur och miljö
- Stötta forskning för alternativa energikällor
- Köpa saknad utrustning för mitt fotograferande (ny kamera, några objektiv, skanner, fotoskrivare, kalibreringsverktyg till skärmen etc etc)

Personer du vill veta mer om?
Jesus är kanske inte en person i vanlig bemärkelse men jag vill gärna veta mer om honom och lära känna honom mer. Jag har fått den förmånen att lätt få lära känna människor jag möter och det är så inspirerande och upplyftande - och särskilt de äldre har så mycket att dela med sig av om man bara lyssnar.

UTMANING
Jag utmanar:
- Cecilia Bergman (antagit utmaningen)
- Lotta Elofsson (antagit utmaningen)
- Jan-Olof Åkerlund (antagit utmaningen)
- Arne Svensson (antagit utmaningen)
- Alf Johansson (antagit utmaningen)
- Ronny Persson (avböjt utmaningen)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Nu har jag antagit din utmaning! Kul!

Susanne sa...

Härligt! Hoppas de andra hakar på nu också! :o)

Anonym sa...

Jag hakade också på:) Och nu när det är gjort och jag suttit här och imponerats av dina bilder så drar jag till Dryckesmixen för att kika där med.

Må gott!

Anonym sa...

Åh du bloggar oxå:)
skoj! nu ska jag läsa...
mvh Fia

Susanne sa...

Jättekul Lotta! :o)

Roligt att du kikade in, Fia!
Hoppas du hittar nå't läsvärt. :o)

Anonym sa...

Hej!
Tack för utmaningen. Självklart antog jag den men gjorde en egen variant som jag hoppas är ok.
Ha det gott!
/Arne

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...