. . . . . . . . . . . . tänkvärda tänkta tankevirvlar blandade med kreativt känslosamma känslor
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .och uppriktigt uppmuntrande uttryck

30 mars 2008

Fullfjädrad jaktkatt

Mja, mja, mja... upptrissade jamanden från Jaspis gjorde att jag vände mig om och tittade på honom. Han smög sig in mot väggen bakom klöspelaren och satt sig ner tuggandes på något. Först blev jag fundersam över om han verkligen hade lyckats hitta en mus, ovan jägare som han är, men jag tyckte inte att det han tuggade på såg ut som en mus så jag gick och tände lampan och fick en färgglad överraskning. Den tuffe lille jägaren hade varit och länsat någons påskris från fjädrar - lysande gröna också. Stolt strök sig den lille jamaren mot mina ben medan Saffran intresserat tittade på från sängen. Han sprang in med bytet in i hallen och hann tugga i sig någon fjäder innan jag berömmande hann befria fjädrarna från jägaren. Vad månne det bliva av denne jägare? Kan hända kommer han in med fasaner och annat till slut. :o)

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...