. . . . . . . . . . . . tänkvärda tänkta tankevirvlar blandade med kreativt känslosamma känslor
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .och uppriktigt uppmuntrande uttryck

19 april 2008

Moderat eller medelmåttigt medium?

Nu såg jag inte inslaget i "Insider" på TV3, men jag förstår inte varför det är sådant ståhej kring den moderata politikern som utför seanser på sin fritid. Varför skulle hon inte få göra det? Det enda detta resulterar i är att hon får mängder med gratisreklam och all reklam är ju bra reklam inom vissa områden.

Att hon inte gör detta gratis hör väl till största delen ihop med hennes politiska ideologi men för många medium så kan betalningen också vara ett sätt att hantera antalet kunder som söker hjälp, så att de hjälpsökande inte blir för överväldigande många, så att mediumet i sin tur blir utbränt, eftersom det tar på krafterna att jobba andligt. Ett medium som kör med en löpande-band-princip tyder annars för mig på ett oseriöst, dåligt och ytligt medium utan förankrad behörighet från den gudomliga sfären.

Om programmet går i repris får jag väl försöka se det och kolla hur jag upplever hennes förankring och behörighet i Gud eller om detta handlar om ett dåligt och omoget medium som skadar människor och bara lurar till sig pengar, men skulle detta vara fallet så kommer det att slå tillbaka på henne själv. What goes around comes around! ;o)

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...