. . . . . . . . . . . . tänkvärda tänkta tankevirvlar blandade med kreativt känslosamma känslor
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .och uppriktigt uppmuntrande uttryck

1 december 2009

Ingen reklam, tack!

Läste Runes blogg om hans problem med kalsonger och sin fasta telefon. Själv har jag faktiskt mer problem med mobilen eftersom jag anlitat Nix till den fasta telefonen, och det går inte att göra det med mobiler. Men på mobilen har jag börjat trycka på den röda telefonknappen (eller 08-knappen som Rune kallar det) till en väns stora förvåning:
-Men ska du inte svara?
-Nä, det är bara reklam, säger jag och dricker lugnt vidare på mitt té.
Det finns en fördel med mobiler. De är lätta att stänga av, vilket jag gör när jag ska sova eller känner för att "vara mig själv för en stund".

1 kommentar:

thomas meldert sa...

Ja, de där försäljarna är ett otyg. Jag gör som du. Känner jag inte igen numret svarar jag inte. Man måste ju faktiskt inte svara på alla påringningar om man inte har lust.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...