. . . . . . . . . . . . tänkvärda tänkta tankevirvlar blandade med kreativt känslosamma känslor
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .och uppriktigt uppmuntrande uttryck

30 mars 2012

Skrubbhandske, Irving och fattning

Skrubbhandske-1

Mmmm… jag gillar det här korgflätningsmönstret och det är roligt att virka. Hade lite rester av några bambugarner så jag varvade dem och det blidde en skrubbhandske för duschen och badet.

Skrubbhandske-2

Funderar på om jag ska försöka mig på nån slags resår runt handleden eller om jag bara ska göra en kant med snäckmönster runtom eller låta den vara som den är.

Inropat

Jag har börjat på en ny Irving-sjal också. Garnet heter San Fransisco och det var väldigt ojämnt spunnet så frågan är faktiskt om jag kommer att köpa det igen. Den andra färgen (nystanet till höger i bilden ovanför) ska jag försöka mig på att göra strumpor av - för första gången i mitt liv. Hoppas att det garnet är bättre och jämnare för det är väldigt irriterande att ett garn varierar för mycket i tjocklek i ett och samma garnnystan (om man inte medvetet vill ha ett sånt garn förstås) och tyvärr var det samma ojämnhetsproblem i båda de röd-rosa-gula nystana.

Virknålshållning  

I virkcaféet som jag är med i, så har det då och då diskuterats om hur vi håller när vi virkar - och så här håller jag i virknålar och tydligen kallas det för pennfattningen vilket jag inte visste när jag började virka. Ibland kan jag variera och köra knivfattningen (att man håller med hela handen över virknålen) också för att ge avslappning och variation för fingrar och handled en stund.

2 kommentarer:

Black Iris sa...

Tusan vad kreativ du varit och granna färger använder du..

Kram Maidi

Susanne sa...

Tack, Maidi! Ibland kan det ta lite tid innan grejerna hamnar på bloggen också, så det kan bli som en ketchupeffekt. :)

Kramen! ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...