. . . . . . . . . . . . tänkvärda tänkta tankevirvlar blandade med kreativt känslosamma känslor
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .och uppriktigt uppmuntrande uttryck

26 maj 2008

Min nya hobby

Jag har hittat en ny hobby, om man nu kan kalla YouTube för en hobby. :o)

I alla fall så hittar jag allt möjligt spännande där - musik, humor, livsåskådningar, intervjuer, dokumentärer etc... och bra mycket mer spännande och intressant än det som visas på tv:n många gånger! Ofta glömmer jag till och med bort tv:n totalt, vilket inte skulle ha hänt FD (före Dopet alltså).

Nu på sistone har jag förkovrat mig lite i scientologins "skapelseberättelse", en "högljudd" pastors fördömande av C.S. Lewis och J.R.R. Tolkien, den hemligt konspiratoriska illuminati-organisationens försök till världsherravälde och utbredande i världen och senast ikväll såg jag en dokumentär om fariséerna och Talmud och vad de/den anser om Jesus och Maria (vilket jag varken kan eller vill återge här för det var inga snälla saker kan jag säga)... och även om jag inte håller med om allt det jag ser och/eller hör så är det ändå lärorikt att få ta del av hur andra ser på livet och världen och dessutom blir jag stärkt i min egen tro.

Många konspirationsteorier (åratal före "da Vinci-koden") känner jag igen från min egen tid inom det som kallas "New Age" och jag känner stor glädje och tacksamhet att jag fått ett "ankare" i mitt liv (alltså Jesus) som håller mig jordnära i nuet, och för att Han kom till min räddning när jag var som mest illa ute och behövde hjälp.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...