. . . . . . . . . . . . tänkvärda tänkta tankevirvlar blandade med kreativt känslosamma känslor
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .och uppriktigt uppmuntrande uttryck

13 maj 2008

Namnsdagspresenten

Varför ska man vara så stolt? Det ställer bara till det och dessutom gör det livet dyrare. Eftersom jag är helt utan pengar tills "lönen" kommer på måndag, och har så svårt att be om hjälp och det kändes så kymigt att fråga grannen om jag fick låna 15 kronor till parkeringen, så chansade jag och ställde bilen på ett avsides ställe inne i stan. Mycket kan jag avstå ifrån om det bara gäller så kallade "nöjen", men inte när det gäller min hälsa och mina terapibehandlingar. När jag kom tillbaka till bilen hade jag fått en fin namnsdagspresentsräkning på 400 kronor. Livet är bra härligt!

[ Den sista meningen var ironisk, om nu någon inte förstod det ;o) ]

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...