. . . . . . . . . . . . tänkvärda tänkta tankevirvlar blandade med kreativt känslosamma känslor
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .och uppriktigt uppmuntrande uttryck

22 maj 2008

Stress, stress och åter stress

Min ekonomi är urusel och jag känner mig som en urvriden disktrasa. Som det ser ut nu så måste jag göra mig av med både tv (och tv-licens) och internet och den fasta telefonen. Inte roligt, men vad ska man göra när bensin, mat, hyra, el och andra priser ständigt ökar medan sjukersättningen ligger på 65% av en löjligt låg statlig lön - jodå, jag tjänade minsann nästan hela 12 300 kr i månaden på en heltidstjänst förut när jag jobbade. Så trycket är hårt, mycket hårt och den här värmepannan riskerar att explodera när som helst. Om jag inte hade Jesus att vända mig till så vet jag inte vad jag skulle ta mig till eller vad jag skulle göra... och här utanför ligger en igelkott och sover lugnt och skönt på de skuggade stenplattorna. Varför måste vi ägna oss åt ointressanta saker som stjäl vår energi när det finns så vackra, spännande och upplyftande skapelser i vår närhet? Kanske är det samma igelkott som skadad haltade omkring häromkvällen och som jag bad om helande för... de är fantastiska, våra underbara, älskade djur och vänner... och nu ska jag åka till arbetsförmedlingen och prata om min nya arbetsträning. Vem är det som styr den här världen egentligen?

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...