. . . . . . . . . . . . tänkvärda tänkta tankevirvlar blandade med kreativt känslosamma känslor
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .och uppriktigt uppmuntrande uttryck

30 maj 2008

Scientologi

Idag har jag sett en intervju med en avhoppare från scientologin - dock inte på YouTube eftersom de tagit bort den efter påtryckningar från scientologerna, så den har istället lagts upp på en liknande sida som kallas Vimeo. Det är en sevärd intervju med skådespelaren Jason Beghe och han berättar om hur han hamnade i scientologin och varför han lämnade denna sekt: http://www.vimeo.com/919064

Något som slog an en sträng i mig var när han pratade om förlusten som han kände när han insåg att han blivit lurad och att scientologi inte alls fungerar som utlovat. Jag kan känna igen mig i det eftersom jag kände något liknande en tid efter att jag döpts och insåg hur mycket tid, energi och pengar som jag hade lagt ner på kurser, böcker och annat inom det som kallas "New Age" och ändå var inget av det tillräckligt eller helande nog att ge mig fullständig själsro, och även om jag inte haft lika mycket pengar som en Hollywood-kändis att strö omkring mig så var det i alla fall kännbart för mig och min ekonomi. Den här känslan gick över när en vän berättade att hon också gjort liknande misstag i livet och jag insåg då att denna erfarenhet faktiskt bara varit ett steg på vägen mot det som kändes rätt för mig och att det i längden var något positivt som gjorde att jag kunde förstå och känna medkänsla för andra sökande människor och deras vilsenhet.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...