. . . . . . . . . . . . tänkvärda tänkta tankevirvlar blandade med kreativt känslosamma känslor
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .och uppriktigt uppmuntrande uttryck

19 maj 2008

Förändringens vindar blåser

I fredags ringde min handläggare på arbetsförmedlingen och berättade att vi skulle åka och titta på ett nytt ställe där jag eventuellt skulle kunna arbetsträna, och idag var det dags. Jag var inte så nervös innan och det hela gick bra. Precis som mitt "gamla" ställe så är det ett gammalt, fint hus med jättefin miljö, både inne och ute. Så det bestämdes att jag skulle börja nästa måndag så jag hinner få andas ut lite och hämta mig och förbereda mig inför det nya. Lite omtumlande är det eftersom allt gått så fort. Det var ju först i förra veckan som jag kände att jag var "färdig" med caféet där jag varit hittills, och att jag lärt mig det jag skulle och kunde lära mig där. Dessutom är just detta café lite speciellt med en kaotisk miljö om man är känslig för stress. Kaoset beror delvis på att organisationen bygger på personer som arbetstränar alltifrån 10 dagar till några månader men också på frivilliga medhjälpare och därmed är arbetsmiljön och schemat oerhört sårbart på grund av semestrar, sjukdom eller uteblivna personer och jag kunde ofta känna mig utelämnad och ensam trots att det "fanns annan personal i huset". Dessutom är en del av stamgästerna där missbrukare och/eller psykiskt störda i olika grader och en del av dem försöker lura till sig saker gratis och " kredit och betala senare" eller spelar på gitarren eller pianot i tid och otid med varierande "skicklighet", och allt detta har jag varken har ork, lust eller tålamod med - särskilt inte när jag själv är känslig och försöker komma tillbaka till arbetslivet. Så därför blir det nu istället en administrativ miljö med möjliga små inslag av bakning i ett lite mindre café, även detta i en kristen miljö men som har en annan inriktning för sin verksamhet... och administration och bakning är en nyttig kombination som både hjärnan och magen gillar! :o)

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...