. . . . . . . . . . . . tänkvärda tänkta tankevirvlar blandade med kreativt känslosamma känslor
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .och uppriktigt uppmuntrande uttryck

16 mars 2010

Bok-förare

Hade en rolig dag på praktikplatsen idag! Jag är ju egentligen där för att hålla på med redovisning och bokföring, men idag hände nåt oväntat.

-Har du körkort? frågade en av säljarna.
-Ja, svarade jag.
-Bra, då får du köra en bil till bilprovningen.

Det var härligt att få köra en ny bil och vilken skillnad mot min gamla skrutt! Fast någon vanlig nyckel fanns inte, bara en mysko stoppknapp ovanför något som skulle likna ett tändlås där man petade i en plastsak och så satt man väldigt lågt i den lilla bilen också, men BMW:ar är visst kända för det om jag förstod det hela rätt - och det är för att det ska verka sportigt... om man sedan inte kan se hur man kör är visst inte lika viktigt! ;o)

Så trots huvudvärken så var det en givande dag. Förresten så brukade min pappa säga till mig att jag skulle vara glad för att jag hade nå't att ha ont i... och det hade han ju faktiskt rätt i - och huvudvärken har gett med sig nu när jag kommit hem och fått mat i magen och varvat ner hemma hos missarna.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...