. . . . . . . . . . . . tänkvärda tänkta tankevirvlar blandade med kreativt känslosamma känslor
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .och uppriktigt uppmuntrande uttryck

15 april 2011

En liten tanke

Det har i tidningar gått ut en varning för ett virus som cirkulerar på Facebook - och det är väl inget ovanligt i sig - men i kommentarer kring detta har jag genomgående sett att folk tycker att det är rätt åt de som klickar på "fel" länkar eller råkar få virus i datorn och det håller jag absolut inte med om. Jag tycker inte att det är fel att vara lättlurad, utan jag tycker det är fel att lura och göra andra människor medvetet illa. Att vara lättlurad innebär inte per automatik att man är "dum" utan kan betyda att man inte är van vid Internet eller att man faktiskt har en slags ärlighet i sig och att man "går på" saker för att man själv i sin tur inte skulle göra andra illa på samma sätt. En tanke som slog mig så här på förmiddagen denna dag...

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...