. . . . . . . . . . . . tänkvärda tänkta tankevirvlar blandade med kreativt känslosamma känslor
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .och uppriktigt uppmuntrande uttryck

1 januari 2010

Vargaskräcken lever vidare

Precis när jag trodde att våra politiker nått alla bottenrekord i dumhet så lyckas de ändå förvåna mig med ännu fler dumheter. Nu vill de tillåta avskjutning på vår redan ömtåliga vargstam. Låt dem inte göra det utan skriv på uppropet mot att få skjuta av vargar i Sverige! Jag har bara hört talas om EN varg som setts där jag bor i Örebro län och den hanen eller honan har bara rört sig genom området och har vad jag vet inte stört någon med sin närvaro, varken människa eller djur. När ska människan lära sig att leva i samklang med naturen och djuren?

Läs mer här: Nej till licensjakt på varg!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...