. . . . . . . . . . . . tänkvärda tänkta tankevirvlar blandade med kreativt känslosamma känslor
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .och uppriktigt uppmuntrande uttryck

13 februari 2012

Rena rama julafton!

Idag kom det ett paket igen… och den här gången var det två rosa uppenbarelser från MyzPyzan (en magentarosa väska och en söt liten garnpåse som jag fick kämpa om att få ha ifred för yngsta missen, som gillade det svarta sidenbandet). Ett par veckor tidigare fick jag ett annat paket från Pia med en bananväska i. Både MyzPyzan och Pia var båda så gulliga att de erbjöd sig att sy varsin garnväska till mig när de hörde att jag inte hade nån sån utan använde plastkassar. Bananväskan har faktiskt Pias son gjort åt mig och jag är lite extra glad över det faktiskt, att en tonårskille tagit sig tid att göra en väska till mig känns roligt. Jag är väldigt glad för både väskor och påse och tänker använda dem både hemma och vid stickcafébesök. Bamsekramar till er! ♥
Två fina väskor och en påse
Två fina väskor och en påse
Pias sons banaväska
Pias sons bananväska
MyzPyzans garnväska
MyzPyzans garnväska
MyzPyzans garnpåse
MyzPyzans garnpåse
Nä, jag gillade inte syslöjden i skolan utan valde träslöjden istället. Jag hade inte tålamodet att rita av mönster, klippa ur mönstren, nåla ihop delarna till de söta bandkantade babykläderna. Det var det enda plagget jag gjorde färdigt i syslöjden under tjat från läraren, för vi var tvungna att ha syslöjd åtminstone en termin. Tror det var tvånget och att vi inte fick välja själva vad vi ville göra som var avskräckande trots att jag broderade hemma, men då gjorde jag ju sånt som jag själv ville göra och som jag tyckte om. Senare lärde jag mig också att sticka och jag virkade lite enkla dukar också. Faktiskt så sydde jag lite kjolar också, men det var hemma och på mitt eget sätt. Numera så är det bara fållning av gardiner som det handlar om när symaskinen åker fram.
Mina nyaste garnkompisar
Mina nyaste garnkompisar
… och såna här söta garner i olika mängd och färg har råkat hamna hemma hos mig de senaste veckorna – bara så där! :O

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...