. . . . . . . . . . . . tänkvärda tänkta tankevirvlar blandade med kreativt känslosamma känslor
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .och uppriktigt uppmuntrande uttryck

29 februari 2012

Turkos, turkosare, turkosast

Så här ser det underbara garnet från Hjälpstickan ut! Undrar hur de visste att jag älskar blågröna färger?! :) Det är 300 m på varje härva så allra först får jag väl ta och nysta lite kan jag tänka mig… hur jag nu ska lyckas med det och undvika assistens från katterna, det är ju frågan?

Hjalpstickansgarn

Iförrgår kom det en praktisk liten praktisk varvräknare nerdimpandes i brevlådan. Det är egentligen någon slags räknare för golfare, men den fungerar ju lika utmärkt för oss virkare och stickare som behöver hålla koll på antal maskor eller varv.

Jag hade redan sett samma typ av “golfräknare” på nätet när jag letade efter en räknare som åtminstone kunde komma upp i tresiffriga tal, så jag chansade och slängde ut en fråga i en grupp på Facebook och fick napp där. Tack för all hjälp, Jessica! ♥

Varvräknare Varvraknare-3

Manicken kan i alla fall träs på fingret och sedan klickar man upp antal varv eller maskor på den stora knappen, som går att nollställa med lite mer “eftertryck” på den lilla knappen. Enkelt och bra! :)

Sedan får vi ju se hur länge batteriet håller och om det går att byta ut, men den verkar lovande så här långt och priset är klart överkomligt så om ni intresserade av en sån här tingest, lämna en hälsning eller hör av er via Facebook, Pinterest eller Ravelry.

Varvraknare-4 Varvraknare-2

För övrigt så var det väldigt svårt att fixa till färgen på dessa små gynnare och det här var så nära jag kunde komma för färgen är egentligen mörkare men jag har inget större intresse eller tålamod att mixtra med bilder i Photoshop numera… av någon anledning har virkandet och stickandet tagit över fotograferandet mer och mer under hösten och vintern, men man vet aldrig för snart kommer ju våren och blommorna tillbaka igen. Kreativiteten flödar även om verktygen varierar!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...