. . . . . . . . . . . . tänkvärda tänkta tankevirvlar blandade med kreativt känslosamma känslor
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .och uppriktigt uppmuntrande uttryck

9 februari 2012

Julklappar i bild

Jag fick två underbara garnnystan i julklapp, båda från Hjertegarn och så där mysigt ojämna - “chunky” eller “bulky” som det kallas på engelska. Bilderna gör tyvärr inte garnernas färgskiftningar och struktur rättvisa, men kläm gärna lite på båda garnerna om ni får chansen. Det är de verkligen värda!

Först visste jag inte vad jag skulle hitta på med garnerna och jag var till och med lite rädd att börja med nåt för jag ville spara dem. Till slut bestämde jag mig för att inte krångla till det utan bara göra vanlig resårstickning rakt upp och ner eftersom det skulle komplettera den vackra strukturen istället för att ta fokuset från den. Så både sjalen och torgvantarna är stickade i vanlig enkel resår.

Julsjal
Julsjalen är stickad i
Hjertegarn Natur Uld Flamme Magic Colours
på 15 mm stickor.
Julsjal-2
Torgvantar-1 Torgvantar-2
De fingerlösa torgvantarna är stickade i Milano,
också på 15 mm stickor.
Torgvantar-3
... så mjuka paket är inte alls så dumt att få i julklapp - tvärtom! ;)

2 kommentarer:

alliels sa...

Åh, vilken lycka att få garn i julklapp!! :-) Det har jag nog aldrig fått, men däremot fick jag en nystmaskin nu i julas, och det är ju också en kalasjulklapp!!
Vilken fin halsduk du gjorde av ditt garn!
Kram <3

Susanne sa...

Ja, nystmaskin är ju också en toppenjulklapp! :) Du får skriva upp garn på din önskelista till nästa jul. Roligt att du gillade sjalen! ♥ *kram tebax*

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...