. . . . . . . . . . . . tänkvärda tänkta tankevirvlar blandade med kreativt känslosamma känslor
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .och uppriktigt uppmuntrande uttryck

26 november 2007

Tungviktsmatchen

Det var åratal sedan jag såg på brottning och senast var nog när Mikael Ljungberg vann guld, men igår fick jag se brottning som heter duga och på nära håll också.

I ena hörnan tungviktaren och regerande mästaren Saffran med sina modiga 8 kg, och i den andra hörnan utmanaren, nykomlingen och lättviktaren Jaspis som är betydligt lättare. Saffran må vara större och tyngre, men det Jaspis saknar i tyngd uppväger han med envishet, envishet och fullständig envishet. Lillmissen är också vansinnigt tuff och orädd... och just det, nämnde jag att han är envis?

Igår kväll tröttnade i alla fall Saffran på denna benbitande fege krabat som som alltid smyger och hoppar på de intet ont anande äldre katterna när de minst av allt vill det, så "storebrorsan" la tassarna om halsen på lillmissen och flippade helt enkelt över honom på rygg med den största elegans jag någonsin sett. Det var den snyggaste halvnelson jag sett sedan Frank Anderssons storhetstid. Jag blev helimponerad - till och med när de ska fixa rangordningen eller busa så är katter otroligt eleganta i sina rörelser. Det var så härligt att se... och den regerande mästaren fortsätter att styra över sitt kungarike, om än en aning tillrufsad i frisyren!

Jaspis
Nä, jag vill inte vara med på bild! säger den besegrade men gummibollsartade envisingen.

Saffran
Pratar du med mig eller? En regerande kung vilar ut mellan matchomgångarna.

Rasmus
Under sängen är alla katter grå... eller hur var det nu igen? Gammelmissen tar i alla fall igen sig under sängen.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...