. . . . . . . . . . . . tänkvärda tänkta tankevirvlar blandade med kreativt känslosamma känslor
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .och uppriktigt uppmuntrande uttryck

9 juli 2008

Gräsligt

En känsla av gröntÄntligen har gräsmattan blivit klippt! Dessutom var jag extra duktig och krattade ihop en massa gamla löv och gräsklipp. Det blev en liten hög i alla fall. Nu hoppas jag bara att den får ligga ifred tills imorgon för eventuellt lekfulla missar och besökande igelkottar. Jodå, han eller hon är här varje kväll och verkar ha sin bestämda runda in här på stenplattorna för att kolla efter goda småkryp efter väggarna. Den verkar känna igen mig mer nu och drar inte ens ihop sig särskilt mycket utan kikar plirande på mig när jag pratar med den och förklarar att den inte ska komma in till mig, vilket den ville igår igen och då bakade jag inte ens. De är orädda och nyfikna de taggiga små liven. Nu blev jag påmind om att jag behöver baka ikväll. :o)

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...