. . . . . . . . . . . . tänkvärda tänkta tankevirvlar blandade med kreativt känslosamma känslor
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .och uppriktigt uppmuntrande uttryck

24 juni 2008

Oväntad gäst

Det prasslade ovanligt mycket och envist utanför, och det var en av våra igelkottar som var på besök. Minsta missen Jaspis kom hem samtidigt och de nosade vänskapligt på varandra nos mot nos och jag kände bara sånt glädjeskutt i hjärtat av den ovanliga bilden framför mig. Igelkotten verkade inte vilja ge sig iväg för han eller hon kände visst doften av nybakat bröd som jag har på gång och som snart är färdigt. Den smala spetsiga nosen rörde sig ivrigt medan den rörde sig framför balkongdörren. Jaspis hoppade upp på en av stolarna och slog lite med tassen mot den lille igelkotten och tyckte att de väl kunde leka lite, men då drog igelkotten ihop sig en aning och jag sa till Jaspis att vara försiktig "för ni leker inte på samma sätt" och igelkotten är vass i taggarna sa jag. Det verkade som Jaspis förstod för han slutade. Jag sa till igelkotten att jag kanske lägger ut lite bröd när det är färdigt, om det får vara ifred för fåglarna förstås. Nu har timern ringt och brödet är färdigt och ligger på bänken och svalnar. Jaspis provsmakade två småbitar från brödet och verkade godkänna resultatet, men i och för sig så verkar han kunna äta det mesta. :o)

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...