. . . . . . . . . . . . tänkvärda tänkta tankevirvlar blandade med kreativt känslosamma känslor
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .och uppriktigt uppmuntrande uttryck

25 juli 2008

Bilen är min!


Idag är en bra dag. Jag har gjort den sista avbetalningen på bilen och det känns så lugnt, skönt, stilla och rogivande inombords så här på kvällen. Nu är den äntligen min - på riktigt... och bara för att lugna eventuellt oroliga så kan jag berätta att det inte är bilen på bilden som jag köpt! ;o)

Vågade knappt titta på termometern tidigare ikväll men när jag gjorde det vid 18-tiden så var det 53ºC ute på framsidan och 27ºC inne. *pust* Det är så olika hur vi är, en kompis blir aktiv av värme och kan jobba som en tok i trädgården och inomhus medan jag blir passiv och trött och inte orkar någonting.


Så när värmen gett med sig sent på kvällarna så blir jag piggare igen, och det är så dags då att dra fram gräsklippare, spade och kratta och härja i trädgården. :o) Det har också varit ett lustigt väder här senaste veckorna, det har varit kallt, åskat och ösregnat tills för några dagar sedan då det istället totalvände blev olidligt hett och varmt. Från rena monsun- och regnperioden till ökenhetta. Undrar var det där lagomvädret finns någonstans?

Och har vi det där med återkommande djurbesök också... det gäller att hålla ögon och öron öppna ikväll för igår kväll var en liten igelkott på väg rakt in här hemma (två gånger) men vände varje gång när dem såg mig och sprang rätt snabbt iväg på långa ben. Så det är nog inte den som jag fångat på bild för den filuren verkar inte alls vara rädd varken för mig eller missarna, så det här var nog ett syskon och en av de andra i kullen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det var ju skönt att höra att det inte var bilen på bilden du betalat av ... i sådana fall hade nog hållit på lite väl länge ;0)

Susanne sa...

Hihi... så illa är det inte, tack och lov! ;o)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...