. . . . . . . . . . . . tänkvärda tänkta tankevirvlar blandade med kreativt känslosamma känslor
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .och uppriktigt uppmuntrande uttryck

21 juli 2008

Tagen på bar gärning!

Jag satt i godan ro vid min dator när jag hörde det knaprade värre än vanligt från katternas matskål. Först tänkte jag inte så mycket på det, men katterna brukar inte äta så länge utan en kort stund för att sedan komma tillbaka och äta igen senare. Men det här ihärdiga knaprandet lät våldsammare än när katterna äter också, så till slut gick jag in och fick dagens överraskning. Se själva!


Oj, hon kom på mig!






Jag gömmer mig bakom matskålen så syns jag inte!

















Undrar om polisen kan tänkas vara intresserade av denna hemfridsstörande mattjuv? I alla fall så barrikaderade han sig vid matskålarna som står på en plastbricka. Så jag lyfte bort matskålarna och försökte försiktigt bära ut brickan med den orädda igelkotten på. Han burrade inte ens ihop sig och när jag nådde hallen så tog han ett skutt från brickan, kurade ihop sig som en boll och landade på ryggen med taggarna utspärrade. Jag skrek för jag blev så orolig att han gjort illa sig, så grannarna som satt ute och åt undrade nog vad jag höll på med. Eftersom han prompt skulle ligga kvar där i hallen så hämtade jag de välbekanta arbetshandskarna och tog tag i den lille filuren och bar ut honom medan jag skrek till igen för han sprattlade lite. Grannarna skrattade och sa till mig att jag inte fick komma med honom till dem (han har nämligen redan varit inne hos dem och ätit av hund- och kattmaten). Jag la honom vid syrenbusken på sidan av huset och han kilade iväg.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken söt lite filur! Men katterna kanske vill ha sin mat i fred förstås ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...